//اینستاگرام به چه صفحه ای توجه می کند

اینستاگرام به چه صفحه ای توجه می کند

در حال حاضر اینستاگرام یکی از بزرگترین و پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی در بین ایرانیان است. به همین دلیل، هر شخصی که در دنیای تجارت مشغول به کار است، وسوسه می شود که از این فرصت استفاده کرده و برای گسترش تجارت و افزایش درامد خود از آن استفاده کند.
با رقابتی تر شدن این فضا، بدون تحلیل بازار و مخصوصا تحلیل محتوا و بدون افزایش کیفیت محتوا، نمی توان در میان رقبا دوام آورد.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم نکاتی بسیار ساده و مقدماتی را برای افزایش کیفیت محتوا و بررسی محتوای پیج های اینستاگرام، بیان کنم.

آنالیز پست های اینستاگرام بر اساس قانون ۱۰ / ۹۰

– آیتم های موثر:

  • تعداد اشتراک گذاری
  • تعداد کامنت
  • تعداد بازدید
  • مدت زمان مکث

– آیتم های غیر موثر:

  • تعداد لایک ها در اعتبار دادن به پست ها ، در حال حاضر اهمیت چندانی ندارد

بر اساس الگوریتم های جدید اینستاگرام و اطلاعاتی که به صورت غیر رسمی منتشر شده، دیده شدن پست های داخل پیج به تعداد زیاد و قرار گرفتن یک پست داخل قسمت سرچ و نمایش پست های ما به تمامی مخاطبین مان، بر اساس قانون ۱۰/۹۰ انجام می شود.

به این معنا که اگر پست های ما، در یک ساعت اول انتشار، توسط حداقل ده درصد از مخاطبین پیج دیده شود (توجه کنید که فقط باید دیده شود، نیاز به لایک زیاد نیست) اینستاگرام آن پست را به ۹۰ درصد مخاطب دیگر پیج نیز نمایش می دهد و به احتمال بسیار زیاد داخل قسمت سرچ فالور های سطح دوم ما (یعنی افرادی که فالور ما نیستند ولی موضوعاتی مانند موضوع پیج ما را دنبال میکنند) نیز پست ما، نمایش داده می شود.
اگر ده درصد از مخاطبین ما، در ساعت اول، پست ما را نبینند، اینستاگرام پست ما را به تعداد کمی از مخاطبین و فالورهای ما نشان می دهد.

نکاتی که باید رعایت کنیم

حال به آیتم هایی اشاره می کنیم که کمک می کند که پست ما از نظر اینستاگرام امتیاز بیشتری بگیرد:

اگر پست ما توسط تعداد زیادی از مخاطبین اشتراک گذاری شود، امتیاز بسیار بالایی می گیرد. پست هایی قرار دهید که ارزش اشتراک گذاری توسط مخاطبین تان داشته باشد.

تعداد کامنت هایی که برای پست شما گذاشته می شود بسیار مهم است، پس بیشتر از پست هایی استفاده کنید که مخاطبین هم خودشان کامنت بگذارند و هم کامنت دیگران را پاسخ دهند.

اگر پیج ما، یک پیج بیزینسی باشد، تعداد بازدید ها در زیر همان پست نمایش داده می شود و می توان فهمید که چند نفر با پست ما درگیر شده اند، هر چه این عدد بیشتر باشد، امتیاز پست و همچنین پیج ما بالاتر می رود.

اینستاگرام با هوشمندتر شدن ربات های خود، به مدت زمانی که ما روی هر پست مکث می کنیم نیز امتیاز بالایی می دهد، به همین دلیل پیج هایی که ویدیوهای زیاد و جذابی به اشتراک می گذارند، لایک و بازدهی بالاتری هم دارند، پس پست هایی را به اشتراک بگذارید که مخاطب زمان بیشتری را به دیدن و حتی خواندن کامنت های ما اختصاص دهد.

زمان اشتراک گذاری بسیار بسیار مهم است که آن ده درصد از مخاطبین، آنلاین باشند و زمان گذاری مناسب روی پست ما انجام دهند.

تعداد لایک، مهم نیست، چراکه هنوز اینستاگرام موفق به از بین بردن لایک های فیک و فالورهای فیک نشده است.

نویسنده: علیرضا قاسمیان

لطفا افرادی که در این زمینه نظری دارند، بصورت کامنت برای ما ارسال کنند.

2019-03-09T22:32:28+03:30 1st مارس, 2019|تجربیات فروش الکترونیک|یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. امیرحسین جوانی مارس 1, 2019 at 9:23 ب.ظ پاسخ

    ممنون از سخاوتت علیرضا🌹🌹🌹❤❤❤❤

دیدگاه خود را بنویسید