//مشاوره ی تلفنی برای افزایش فروش

مشاوره ی تلفنی برای افزایش فروش

برای مذاکره در فضای مجازی شما می توانید یک مذاکره مختصر بصورت چتی انجام داده و پس از آن بصورت تلفنی با مشتری مکالمه را ادامه دهید.

مزایای مشاوره تلفنی

– زمانی که افراد قرار باشد که تلفنی با ما مکالمه کنند، آن دسته از مشتریانی که برای وقت گذرانی صحبت را شروع کرده اند و قصد مشاوره گرفتن را ندارند از ادامه ی مذاکره انصراف داده و در زمان شما و بازدهی کار شما اضافه می شود و تنها افرادی که واقعا قصد حل مساله شان را دارند با شما ادامه دهند.

– مکالمه تلفنی بسیار بیشتر از مذاکره نوشتاری اعتماد ساز خواهد بود. زیرا او متوجه می شود که یک فرد حقیقی و با تجربه به او مشاوره می دهد و احساس اطمینان را در مشتری افزایش می دهد. این موضوع به پاسخگویی بهتر مشتری به سوالات شما و همچنین خرید راحت تر او کمک می کند.

– در مشاوره تلفنی، مشتری به راحتی فضای گفتگو را ترک نمی کند و شما ساده تر می توانید مکالمه را به بهترین شکل به اتمام برسانید.

– گاردشکنی نسبت به نگرانی های رایج در مشتریان را بهتر می توانید برطرف کنید. در نتیجه شما آبجکشن هایی مثل تجربه و یا شنیده های منفی درباره نیوشا را به سادگی بر طرف می کنید. بسیار زیاد برای من پیش آمده که مشتریانی که از محصول نیوشا استفاده کرده اند و به دلیل اشتباه در مشاوره نتیجه نگرفته اند، به من اعتماد کنند و دوباره خرید انجام دهند.

– همچنین شما نسبت به واکنش های مشتری در برابر صحبت های تان را بهتر متوجه می شوید و در صورت نیاز هر قسمتی که برای مشتری هنوز حل نشده را بیشتر توضیح می دهید.

– در مشاوره نوشتاری، وقفه های زیادی بین مذاکره می افتد و همین امر باعث می شود هم شما و هم مشتری سر رشته ی گفتگو را گم کند و تلاش های شما برای اعتمادسازی از بین برود. اما در مشاوره تلفنی هم شما و هم مشتری زمانی را برای این کار مشخص کرده و هوشیار تر مکالمه را پیش می برید.

– بازدهی مشاوره تلفنی بسیار بالاتر از مشاوره ی نوشتاری خواهد بود. خود من از هر 10 تماس تلفنی، چهار مکالمه به خرید مشتری ختم می گردد.

نحوه انجام مشاوره تلفنی

– در موقع مذاکره چتی، بعد از گرفتن شماره تماس آن ها، یک کد به آن ها داده و با آن کد برای شان یک پرونده تشکیل دهید.

– اجباری نیست که همان لحظه که شماره را دریافت نمودید با مشتری تماس بگیرید. می توانید از خود مشتری ساعت مناسب برای پاسخگویی را پرسیده و یا خود شما ساعتی را برای مشاوره ی تلفنی به او اعلام کنید.

– زمانی را برای مشاوره تلفنی مشخص کنید که خارج از عرف نباشد (برای مثال ساعت 9 صبح تا 7 شب).

– در ابتدا ممکن است مکالمه های شما طولانی باشد، اما کم کم مسلط شده و در زمان کمتری مکالمه را پیش خواهید برد.

– حدود سه الی پنج دقیقه درباره طب سنتی و روش کلی کارمان توضیح دهید.

– با توجه به نشانه هایی که از غلبه ی مزاجی در او پیدا می کنید (مانند عکس دست، صورت و یا مسائلی که خود مشتری بیان می کند) چند مساله ای که او در حال حاضر از آن رنج می برد را بیان کنید. این کار سبب اعتماد او به دانش شما می گردد و کافی ست که مهر تاییدی بر صحت این مطالب از خود مشتری دریافت نمایید.

– سپس چند سوال دیگر درباره مزاج آن ها و مساله ای که با آن درگیر هستند بپرسید.

– روش کار تان را برای مشتری توضیح دهید. مثلا بگویید که ما در ابتدا با اصلاح مزاج تان، غلبه ها را از بین می بریم، و با اصلاح سبک زندگی از بروز مجدد آن ها جلوگیری می کنیم. این کار را به کمک یک سری آموزش، گیاهان طبیعی، ورزش های مناسب و در صورت نیاز رژیم های سالم انجام خواهیم داد. همچنین می توانید چند اشتباه رایج افراد برای لاغر شدن را بگویید تا متوجه شوند بدون مشاور نمی توانند به نتیجه ی دلخواه شان برسند.

– سپس از آن ها بخواهید آدرس کامل شان را در چت برای شما بفرستند تا پکیجی که مورد نیاز آن ها هست را برای شان ارسال نمایید.

نویسنده: علی جوانی

لطفا افرادی که در این زمینه نظری دارند، بصورت کامنت برای ما ارسال کنند.

2019-03-09T22:32:40+03:30 4th مارس, 2019|تجربیات فروش الکترونیک|بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید